onsdag den 26. oktober 2011

I dag med tudeprins, i morgen med internet

Til sountracket fra en legespilledåses noget rustne og forkølede polyfoniske version af "row, row, row your boat", får i et kort indlæg herfra. Laurits har lige spist en skive rugbrød og leger nu med Kaj og Andrea. Så længe det varer. Jeg forudser at der inden længe vil lyde et hyl et eller andet sted fra, og så må mor ud for at trøste. Han er frygtelig pylret i de her dage. Han er svær at lægge i seng, og når han endelig falder i søvn, sover han uroligt. Han snotter og snorker, og jeg tror muligvis vi kan skyde skylden på tænder i offensiv fremmarch. Han har fået to i overmunden og endnu to på vej. Synes måske godt liiiige de kunne skrue tempoet lidt ned? Det er så synd for de små gummer.
Der ud over rejser han sig op ad alt - virkelig ALT! Også væggen, vaskemaskinen og åbne dører. Et rimelig stort problem er så, at han ikke har forstået at sætte sig ned igen. Der betyder, at han enten 1. blir stående til der kommee nogen og flytter ham, 2. Bumser ned på numsen med en forskrækket gråd til følge eller 3. tipper bagover eller til siden med virkelig højlydt gråd til følge - forståeligt nok. Og jeg kan jo ikke pakke ham ind i vat og bobleplast eller sidde 30 cm bag ham for at være klar til at gribe HELE TIDEN, så det bliver til ikke så lidt hyl og hulken i løbet af en dag. Jeg forsøger dog for så vidt muligt at styre ham uden om stengulv og støbejernsradiatorer (dem har fanden skabt på en VIRKELIG dårlig dag), og indtil videre er det lykkes (7-9-13).
En af pigerne i min onlinemødregruppe sammenlignede sig selv med en brandmand, der konstant rykkede ud og slukkede små brænde og hylende sirener. Jeg forstår præcis hvad hun mener...

Men hey! I morgen kommer der en mand fra TDC medbringende dejligt internet til lejehuset. SKØNT! Je vil fejre det med billeder til folket når jeg i morgen aften kommer hjem fra tjek på Skejby.
/Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar