mandag den 11. juni 2012

Obs! Europamesterskaberne i fodbold (for mænd selvfølgelig...) er godt i gang i Polen og Ukraine - bare hvis det skulle have forbigået nogens opmærksomhed. Hmmm... nok næppe - i såfald skulle man have undladt at åbne en avis, tænde for et tv, læse en reklame for fakta, høre noget som helst radio og faktisk alt andet der involverer bare et minimum af social kontakt inden for de sidste par uger. For det er filen fløjtemig svært at slippe for det dersens bold. Til alle jer der ikke er interesseret i 22 mand der kæmper om den samme bold - hvor lækre ben de så end måtte have i et par (for lange - gi' os Mexico 1986 tilbage!) shorts - jeg kondolerer og håber på bragende solskin resten af måneden - til ære for jer!

MEN HELDIGVIS er jeg ikke en af dem! Til store sportsbegivenheder som EM i fo(d)bold, VM i håndbold, OL osv. bliver jeg nemlig en rigtig sportsnørd. Lidt som op til jul og sår'n når jeg bliver højtidskristen. SÅ har jeg forstand på al verdens ting - kender off side-reglen, ved hvad spillerne hedder, hvilke klubber de spiller i og om de gør det godt. Så råber jeg ad tv'et når "dommer'n har lårt i lommer'n" og tager mig opgivende til hovedet når Grønkjær laver en tilbagelægning, der bliver en frispilning af modstanderen og ender i et mål. Jeg har en holdning til hvem der skal skiftes ud, hvem der er blind og døv, hvem der løber for lidt og ikke mindst til hvem der burde smide trøjen efter en scoring. Kort sagt - i denne ene måned hver andet år ELSKER jeg fo'bold! Alle andre dage ser jeg sådan her ud og prøver kun at holde mig opdateret af ren og skær høflighed....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar