mandag den 17. december 2012

Såååå STOP dog!

Her har været stille... aaalt for stille! En hel årstid er forsvundet fra bloggen, og der er altså slet ingen beviser for, at efteråret 2012 har fundet sted i lejehuset. Men det har det altså! Også selv om i måske ikke lige kan se det. Vi har bare haft så travlt og pludselig er det vinter, snart jul og 2013. Hvor skal man henvende sig med sin anmodning om flere timer i døgnet, en dag mere i weekenden og et ekstra kvartal i året? Sig til hvis i finder løsningen.

Nå, men som sagt har vi ikke ligget på langs og fedet den. Vi har simpelthen møg tralvt og overskud til opdateringer har manglet. Jeg selv har haft ret travlt med studiet. 9. semester slut lige om lidt, og det har dælme været hårdt. Det passer faktisk nogenlunde med, at det har varet den tid jeg ikke har fået postet noget som helst nyt her på bloggen. Med lange dage i Århus, masser af læsning, mor-jobs osv har der været nok at se til. Dertil kommer en praktik på Skive Gym og et par undervisningsdage med Det Rullende Universitet - joh jeg synes ikke jeg har kedet mig. Det har været vildt godt og vildt hårdt. Heldigvis er jeg blevet bekræftet i, at jeg helt sikkert skal ud at undervise når jeg er færdig til sommer. Så skal jeg bare lige have skrevet det speciale... og gaflet mig et job... Ork! Det blir NEMT! (Note: ironi kan være anvendt)

Og så er der Laurits.... hvor skal jeg næsten begynde? Altså han har jo SINDSSYGT meget fart på for tiden. Mor og far kan næsten ikke følge med. Hans sprog udvikler sig så hurtigt lige nu, og han lærer nye ord hver dag. De er ikke alle sammen lige forståelige, men det er helt tydeligt, at han ikke pludrer, men snakker. Han har fået en sød lille ven i dagplejen, der hedder Frederik, og de to er bare så fine venner. De krammer og leger så det er en lyst. Frederik sidder hver dag og venter på at "Lauvis"kommer, og de er stukket af i fuld fart nærmest inden jeg har fået ham trukket af overtøjet. Skønt :) Motorisk er han bogstaveligt talt i hopla og løber, hopper og danser non stop. Der udover tester han tyngdekraften med sig selv som forsøgsdyr fra forskellige højder. Resultat so far: tyngdeloven virker overalt.

Nu vil jeg smutte tilbage til eksamenslæsningen inden Jens kommer hjem, og vi skal hente Laurits. Jeg mangler at aflevere to opgaver i dette semester og kan pt ikke rigtig finde motivation til at skrive dem. Suk. Men der er nok desværre ikke noget at gøre ved det.

I får lige lidt billeder til sidst - så er det helt som i gamle dage igen ;)
Har i en konkurrence på Instagram vundet lækker undertøj fra Marlies Dekkers. Ét sæt - 1100 kr. Hvor vildt er det ikke lige? En god præmie eftersom jeg aldrig nogensinde (som i: ALDRIG NOGENSINDE) kunne finde på at betale så mange penge for et sæt undertøj. Men flot - det er det!

Laurits snupper lige en slapper foran TV'et. Han ser "Pingu" - det eneste børne-tv som indtil videre har fanget hans interesse. Men nu vil han så gerne se "Pegu pegu pegu pegu" HELE tiden. Heldigvis er det da ikke Teletubbies.

På fars arbejde har de sådan en sjov bil der er forklædt som indkøbsvogn. Når man henter far efter lukketid mens han drikker fyraftensøl med chefen, kan man godt lige snuppe sig en tur. Som en slags bonus (?) fandt han i bunden af bilen en halv figenstang, som nogen havde efterladt. Det opdagede forældrene desværre først for sent. I siger ikk noget til kommunen vel? VEL??

Vi har været til kobberbryllup hos min søde moster og onkel (Hurra!). Med som gæst var bl.a. Micki, som er min kusine og hendes kærestes hund. Laurits eeelsker "Migi" og snakker stadig meget om ham. "Sover Migi?" spørger han flere gange om dagen, fordi Micki til kobberbrylluppet sov HELE tiden (i hvert fald når Laurits gerne ville lege). Her tiltusker Laurits sig et dejligt hundekys efter insiterende at have plantet sig én milimeter fra Micki, som ellers sov så fredeligt.

I snestorm må man holde øje med trafikken udenfor

I torsdags var Jens og jeg på kærestetur til Århus, mens Laurits hyggede i dagplejen. Jeg skulle aflevere en opgave på uni og derefter stod den på julegaveindkøb og lækker frokost på Brasserie Ferdinand. MUMS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar