mandag den 8. august 2011

Ulven kommer med tænderne!

Nu har jeg efterhånden flere gange råbt "ulven kommer" og meldt de første bissers ankomst i Laurits' lille, savlende mund. Først syntes vi, at mundvand i så rigelige mængder burde afføde en held mundfuld emalje på én gang. Så syntes vi bestemt at kunne ane en lille hvid prik, der KUN kunne være en tand i fremmarch. Til sidst syntes vi, at vi kunne mærke noget hårdere i gummerne end ellers, og ja - der VAR tænder undervejs. På Oldemors fødselsdag d. 22. juli 2011 kunne jeg med rette have oprettet et indlæg her med overskriften "BREAKING NEWS!". To små, fine, hvide pløkker brød frem i Laurits' undermund og så dagens lys. Så nu skal der børstes tænder!
   Den lille har heldigvis taget det fint, og han har hverken haft feber eller været mere pylret, end han normalt er. Det har kløet lidt, men det siger vel næsten sig selv. Den, der har mærket mest til de nye indbyggere i de ellers nøgne gummer, er MIG. For pokker hvor er de spidse, skarpe og på ingen måder ammevenlige sådan nogle spritnye babybisser. Det er ikke noget problem, hvis han er sulten nok. Så sutter han, som han plejer, og det involverer hverken gummer eller tænder. Hvis han til gengæld bare ligger og hygger og leger, sætter han gerne nyerhvervelserne i kødet på sin mor, og det gør saftsusemig ondt!!! Så er jeg nødt til meget højt at sige "nej" eller "av" (det er sjovt nok ikke særlig svært - man kan nærmest kalde det en naturlig reaktion?) for at lære ham, at han ikke må bide mig. Så bliver han helt bange for at spise, og vi må pakke madpakken væk igen. Men sådan er det - han må ikke bide, det vil jeg simpelthen ikke ha'!

Sådan nogle tænder er i øvrigt ikke til at få lov til at tage billeder af, så det må i have til gode. Jeg er dog gået på jagt med kameraet og lover at opdatere lige så snart jeg har et godt billede i kassen. Måske endda under overskriften "Breaking News vol. 3/4 - stykker"?

Dagens sang må derfor blive en sang som tænder. Lad os i samme omgang hylde en dejlig mand, som ikke længere er blandt os. Værs'go!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar