tirsdag den 17. april 2012

Og her dufter brunt og brændt

Den lille patient vågnede over middag op til dåd, og faren til barnet vendte hjem efter en lang arbejdsdag, så jeg fik tid til at bage nogle gulerodsbrud. Jeg faldt over opskriften for et stykke tid siden, men da jeg egentligt ikke bryder mig specielt meget om at bage, har den fået lov at passe sig selv. Laurits' dagplejemor bager en masse og har givet mig et tip ang. opvask, som ellers er det jeg har imod at bage. Jeg HADER våd dej, det er simpelthen SÅ klamt - især i en opvaskenørste. Mega ad! Nå, men Anne-Marie sagde så, at hun bruger skumvaskeklude til opvasken efter bagning. De kan nemt og uden efterfølgende dårlig samvittighed smides ud efter brug, de kan skrubbe lidt, de koster ikke noget særligt, og vi har dem alligevel liggende til brug ved puslebordet (i landet Utopia - i den virkelige verden bruger vi kun vådservietter - undskyld).
Så når nu opvaskeproblemet var overvundet og verdens nemmeste opskrift på gulerodsbrud var lige ved hånden, var der sådan set ingen undskyldninger for ikke at komme i gang. Sååå... Nu har jeg altså bagt (...pause til bifald...) Det var så nemt! Gær røres ud i vand, alt andet blandes i, det hæver, sættes på bagepladen, hæver noget mere, bages og spises - bun, det er det! Og de smager endda godt! Nem fremgangsmåde, nem rengøring og god smag - det er da vist tredobbelt win :-)

Billeddokumentation af bageprocessen:












Bonusbillede af den lille patient, som vågnede op til dåd efter endt middagslur. Så kom han i køkkenet - medt til fornøjelse for sig selv. Vi andre kom bare på (endnu et) oprydningsarbejde



sendt fra min Smartmofon!

1 kommentar:

  1. Jeg bukker og takker (og klapper ikke mindst) for både opskrift og rengøringstip! Jeg bager meget, men jeg HADER, hader, HADER! dej på opvaskebørsten! :) Kram fra en ligeså skodagtig mor, som også kun bruger vådservietter... heldigvis er det vores eneste skodpunkt!!

    SvarSlet