mandag den 26. marts 2012

Lille hjælper

Laurits er meget dygtig og vil gerne hjælpe med både op- og tøjvask. Han kan høre lågen til opvaskemaskinen blive lukket op tværs igennem huset og kommer stavrende i fuld fart, ofte blot for at få lågen smækket i for næsen af ham. Det udløser et skrigeri af en anden verden, og det undrer mig, at det ikke udløser udrykninger fra Falck-stationen på den anden side af vejen, for de må da kunne høre, at nogen er ved at dø?
Nå, men Laurits vil altså gerne hjælpe - den anden dag hængte vi vasketøj op. Han hentede tøjet i maskinen og slæbte det ud til mig. Et stykke tøj ad gangen, dog sprang han jeans over, da de nok var for tunge. På et tidspunkt ringer min telefon, og jeg forlader ham et øjeblik. Men bare fordi mor pjækker fra arbejdet, betyder det ikke at Laurits gør - vasketøjet hænger jo ikke sig selv op, vel? Da jeg kom tilbage blev jeg mødt af dette syn - Laurits har hængt tøj op for neden, jeg har for oven.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Lejehuset

2 kommentarer:

  1. nårh, det er kært!
    Sol hjælper altid med især tøjvasken, hun åbner lågen til maskinen, jeg rækker hende tøjet eet stykke ad gangen og hun putter det ind. lukker lågen, åbner for sæbelågen, jeg putter sæbe i, sol lukker for sæbelågen, jeg indstiller program og sol trykker tænd :-D

    SvarSlet
  2. Hvor er i søde :) Kan hun så godt lade være med at pille ved maskinen når den kører? Vores er indstillet til de mærkeligste programmer så snart jeg vender ryggen til. Laurits fylder også gerne maskinen, men sjældent med vasketøj. Han foretrækker sko og køkkenskåle?

    SvarSlet