onsdag den 8. februar 2012

Lidt af det hele

Det er vist ved at være længe siden, jeg sidst har fået lagt billeder af vidunderbarnet op her. Det skal der selvfølgelig gøres noget ved! Derfor et indlæg med meget lidt text og nærmest urimeligt mange billeder. Stop selv hvis i rammer kvalmegrænsen - jeg fralægger mig ethvert ansvar! Jeg undskylder desuden det totale fravær af struktur - billederne er lagt ind uden nogen som helst form for kronologi. Pardon!

Vi køber altid bleer ind i store mængder, når de er på tilbud. Det betyder, at der er fyldt godt op i kurven. En dag blev der pludseligt mærkeligt stille. På Laurits' værelse fandtes årsagen - knægten lavede ulykker, men hyggede sig gevaldigt!

Frygtelig skabekrukke

På værkstedet - Laurits fik i fødselsdagsgave denne naturtro værksted med vaskeægte værkstedslyde... sådan da!

To førstegangsoplevelser på én dag - første dag i dagpleje og første sne!

Med dagplejestart følger sygdom - her et lille feberbarn med snot i stride strømme. Ikke engang en tur i legetøjskassen kunne muntre ham op

Når vi har gæster spørges der tit undrende til gummiliste + gaffatape på TV-bordet - her findes årsagen. Laurits spiser listen med stor appetit (og nu også børnesikring, tape og gummiliste), så den skal pakkes væk.

Mere sne! Denne gang nok til at man kan komme ud at lege i den ...

Men jeg vil faktisk bare gerne op igen ...

Tag mig nu oooop... OP OP OP!!!

I dag har vi været i Randers Regnskov i anledningen af Jens' ferie. Laurits var ellevild og kiiiiggede, og sagde "HA!" hver gang han fik øje på et dyr

"HA!" - engang skal han nok lære at slanger ikke nødvendigvis er sjove....

Den store tigerpython vågnede da Laurits kom tæt på. Jeg gætter på, at den har opfanget, at han ikke er større end et bytte den ville kunne nedlægge. Den krøb tættere på og rejste sig og vejrede med tungen. Og så syntes moren, at det var tid at komme videre - også selvom der var et usselt lille og tyndt net imellem Laurits og sulten kæmpeslange

Mor og Laurits i regnskoven

"HA!" - x 1000! Der var virkelig mange fisk, som allesammen fik et "HA!" med på vejen

Man kunne stikke hovedet op til en haj! Næsten da...

Stemningsbillede

Far og søn

Gæt hvor mange aber der er på dette billede!

Sæbeskum er sjovt! Jo mere des bedre

Fødselsdagsfest for familien byder på store og spændende pakker!

Den unge herre var dog knapt så imponeret

Heldigvis ville kusine Julie gerne hjælpe med at pakke ud. Imens legede Laurits med noget af sit gamle legetøj - så ved man da hvad man har!

Så skidt da - hvis bedstemor hjælper, kan jeg godt lege lidt med gaverne

Kusine Julie giver artigt Laurits det legetøj tilbage, han lige har kylet på gulvet. Hun havde travlt!

En posering for fotografen

I fuld fart på køretur NÆSTEN helt selv

Nu helt selv og helt stillestående - man kan ikke vinde hver gang

Kagemand med flotte lys der smeltede ned oven i kagen - knapt så lækkert

Men hov - den fødselsdagsgave var nu alligevel meget sjov! Især når morfar hjælper. Nu bruger han den selv og er VIRKELIG stolt når han får klodsen rigtigt i

Laurits vil kun spise selv for tiden. Det er et værre svineri, men det er det her eller ingenting. Det er kun til morgenmaden, at vi engang imellem kan få lov til at køre en skefuld i kraniet på ham. Det hjælper heller ikke på noget at han pt. gror tre tænder på én gang - en kindtand og to hjørnetænder. Det gør ondt på ham, og de stakkels gummer bløder, når de skal børstes. Vi håber snart de for alvor bryder igennem, så han kan få noget at spise igen - svineriet til trods.

Er håndcreme mon fedt?

Yirh! Mega fedt!

Lige et par billeder mere fra regnskoven - her med komodovaranen, som vi nok må indrømme ikke er så skræmmende stor endda (dog heller ikke fuldt udvokset), men for pokker den har grimme fødder og tæer!

En stoooor fisk! Nok den største vi har set - mega grim!

6 kommentarer:

  1. Pyha, det er altså altid sjovt når hverdagen melder sig og ens lille barselsbobbel må briste! Jeg føler virkelig med dig lige nu ;) Jeg synes altså også nogen gange jeg gerne vil trylle mig tilbage til den tid uden bekymringer og ingen lektier.
    - Og sikke en meget fin stribe billeder af den unge mand. Hvor bliver han stor og hvor er han sød. :)

    SvarSlet
  2. Lææækre billeder af lækre Laurits!! Hvordan går det i virkeligheden - trives lille L. i DP og du på Uni? Og ved du, at du kan hente en app så du kan blogge med billeder fra mobilen?

    SvarSlet
  3. Yay! Elsker at se billeder af lille Laurits! Han er simpelthen for lækker! Kunne være ham og Villads kunne lege sammen en dag :-)))

    SvarSlet
  4. Mette: Jamen det er der jo råd for - Emilie skal da bare være storesøster?! Og tak :) Uh, ja han blir alt for hurtigt stor, men det kender du jo. Knus
    Anne: Taark <3 Virkeligheden er overraskende bamhjertig. Jeg er startet stille og roligt ud - lige i et tempe der passer en ammehjerne der skal op i gear igen. Har nu været i skole to gange og har derfor kun ni gange tilbage til læseferie. Det burde jeg kunne holde ud
    Kathrine: Jeg elsker også billeder af Laurits ;) Jepper, er helt klart klar på en play date

    SvarSlet
  5. Iiih altså! Han er skøn! I er skønne! Johannes har kopieret den der "vise tænder og rynke på næsen" teknik. Det er virkelig skægt:) Er han ikke blevet helt vildt stor siden vi sås for... 1 måned siden?? Han ligner jo en stor dreng i badekaret. Blir det virkelig ved med at gå så stærkt? Vi må snart ses igen:)

    SvarSlet
  6. Hej Mette ;)

    Jeg sender dig hermed en blogaward, fordi jeg eeeeeelsker din blog!
    Du kan læse mere om blogawarden inde på min blog: triumfattfinnastill.blogspot.com :-D

    Mange Hilsner fra
    Vindheksen aka Trine

    SvarSlet