fredag den 1. oktober 2010

2. lægebesøg og stilhed før stormen - sådan da!

Så blev det 1. oktober og officielt dagen hvor vi kan flytte i den nye lejlighed. Uofficielt fik vi nøglerne i onsdags, og Jens har således brugt de sidste par aftener på at pendulere frem og tilbage mellem Nordborggade og Søndre Ringgade slæbende på skrammel, dimsedutter, ting og sager der ikke lige passer ned i de mange lånte flyttekasser. Den stakkels mand er helt forslæbt og træt allerede inden den rigtige flyttedag er oprunden, så vi har uden flyttemændenes (Jens' kammerater) kendskab aftalt, at han i dag leder og fordeler - så må de slæbe. Jeg tager på arbejde og slipper på den måde for hele herligheden. Ret smart hvis jeg selv skal sige det :) Jeg har dog sørget for mad til de sultne og velvoksne flyttefolk, og således dufter her af beuf bourgignon i hele den nedpakkede hytte... Så nu skal tiden bare gå! Kl. er i skrivende stund 13.38 og kl. 19 når jeg vender hjem fra flæskestege og hakkekød på tilbud i Risskov, er alt kaos flyttet fra denne lille lejlighed til den store og dejlige lejlighed på den anden side af vejen. Vi glæder os til at vise den frem til jer allesammen!
   I dag har jeg også fået overstået det andet af ialt tre lægebesøg i forbindelse med Lillemandens kommende fødselsdag. Både læge og sygeplejerske var ganske tilfredse med os, og vi har nu på skrift at maven er stor. Den ligger dog inden for normalen, men har en størrelse som gennemsnittet først rammer om et par uger. Jeg gik derfra med et fast håndtryk, et farvel og "go' fødsel"... ?...!...? Her blev jeg lidt paf! SKAL HAN OGSÅ FØDES??? Nej dér tror jeg lægen har misforstået noget - hun ved vist ikke, at jeg har lavet en aftale med storken om, at den kommer og fisker baby ud af maven på en meget blid og fuldstændig smertefri måde engang efter jul. For det er jo storken der kommer med de små børn?
    Hvis ikke kameraet med tilhørende kabler var pakket ned i ukendt kasse med påskrift a la "nips og kasse" (for sådan nogle kasser har vi nemlig, og jeg kan ikke helt tyde kodesproget, men Jens må vel vide hvad det betyder?), ville jeg fluks have lagt billeder ud af YNDIGT drengetøj jeg har indkøbt til ganske fordelagtige priser på et stort lagersalg på havnen i her i Århus. Da det ikke kan lade sig gøre, må i komme og se det live i stedet. Nu vil jeg afsted - så kan drengene ride flyttestormen af mens jeg langer spegepølser over disken!

/Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar