lørdag den 25. september 2010

Opdatering på en hel almindelig lørdag

Hermed en lille statusopdatering fra en lørdag der har stået på lidt af hvert og ingenting. Vi sidder nu plantet foran skærmene - Jens foran TVet og jeg foran computeren, hvorfra jeg nyder ævl og kævl af egen avl (jeg læser med andre ord læser bloggen igennem) og kommer i tanke om, at her vist mangler et nyt indlæg.
   Vi er så småt ved at gøre klar til næste weekends højdepunkt - flytning. Jens' kammerat, Morten, er for nyligt selv flyttet, så han havde 20 flyttekasser vi kunne låne. "Fedt!" - tænkte vi, "det skal nok række et langt stykke hen ad vejen." 1½ time senere var kasserne fulde og kun en ubetydelig del af vores skrammel pakket ned. Så i morgen går turen til Silvan efter endnu flere kasser. Jeg er så småt ved at blive i tvivl om, om der overhovedet er plads til så mange kasser herinde - vi må stable dem højt! Planen er nu, at Jens med hjælp fra en håndfuld kammerater flytter det hele fredag eftermiddag, mens jeg er på arbejde. Inden da er resten af lejligheden forhåbentlig på mystisk vis blevet pakket ned - hvordan det helt praktisk vil ske, har jeg endnu ikke gennemskuet, da jeg ikke synes der er mange ledige timer i den kommende uge. Opdatering vil følge!

Her er Jens i virvaret af flyttekasser, dimser, dutter, ting vi ikke anede vi ejede og bøger - masser af bøger! Sidst nævnte er pakket i de flade kasser, der ses til venstre i billedet i et spinkelt håb om ikke at invalidere flere flyttemænd end aller højst nødvendigt.








Da jeg har været på arbejde i dag og eftermiddagen har stået på nedpakken syntes vi, at aftensmad udefra ville være velfortjent, og som altid når vi skal forkæle os selv faldt valget på Sota Sushi Bar. Til alle der endnu ikke har lært at nyde den japanske specialitet, er Sota virkelig stedet at gøre første forsøg. Det er så lækkert og veltilberedt, og vi er lige tilfredse (og mætte!) hver gang, vi går derfra. Efterhånden er de begyndt at kende os dernede, og modsat hos pizzamanden er det her ikke pinligt, men dejligt, når de fx kommer med to store glas vand, uden vi behøver at bestille det, fordi det er det vi plejer at få.

På billedet her kan man se, at det at spise sushi (når det ellers er lavet ordentligt) også handler om at "spise med øjnene". Farvespillet og anretningen er fantastisk, og det er lige før man slet ikke nænner at spise det... men også kun lige før! En time efter dette billede er taget, var vi på vej ud af døren igen. Vi var jo heller ikke kommet for at danse...
   Øverst til venstre er makiruller (ris og fisk rullet i tang) med dybstegte rejer og rå tun ovenpå. Øverst til højre er grillet and med babysalat rullet i rispapir. Nederst til venstre er makiruller med krabbe og avokado og til sidst er der nederst til højre inside-out ruller med friskost, tun og fiskeæg. Allerøverst ses Jens, som nøje overvejer i hvilken rækkefølge og med hvilken mængde wasabi, han skal indtage disse mængder af ris og rå fisk. Det skal lige siges, at de to fade er til deling!




Og sidst får i en babyopdatering. Lillemanden skal nu veje omkring 700-800 gram. Hans lille krop er begyndt at danne det stof, der, inden han bliver født, skal folde lungerne ud. Det betyder, at hvis han skulle komme ud i morgen ville han have 82% chance for at overleve, idet lægerne kan tilføre dette stof kunstigt og derved modne lungerne. Men vi satser nu alligevel på, at han bliver derinde i hvert fald indtil næste år. Vi har nemlig ikke rigtig tid før, da der lige er en flytning, eksaminer, arbejde og jul, der skal overstås inden. I øvrigt er der ingenting der tyder på at han skulle komme ud før tid. Jeg har det rigtig godt, en lille smule plukkeveer, ømme fødder sidst på dagen og minimale bækkensmerter selv efter 6 timers arbejde uden pauser. Der udover er han VIRKELIG livlig og meget vågen. Så alt er godt! Jeg regner med at lægen giver mig ret, når jeg skal til 2. graviditetsundersøgelse på fredag. Ligenu går vi desuden og venter på en opringning fra sundhedsplejersken, som åbenbart er den der står for samling af mødregrupper her i bydelen. Her hvor vi bor nu får vi tilbudt mødregrupper inden fødslen, så det er jeg lidt spændt på.

I får lige et billede af maven. Det er godt nok en uge gammelt, men der er ikke sket det helt vilde siden. Det er pt skønt at være gravid - maven kan ikke skjules, men er samtidig heller ikke stor nok til at være i vejen... eller mere i vejen end at jeg spilder alting på den, men det er småting og er ikke kun begrænset til graviditet i 6. måned. I dette tilfælde er det vist mere et spørgsmål om genetik - jeg håber Lillemanden kommer til at ligne sin far på det punkt!
Vægten siger +3,5 kg og det er vist heller ingen hemmelighed hvor de sidder gemt.







Forresten modtager vi gerne navneforslag. Lige nu smager vi på Laurits og Jacob. Christian er indtil videre lagt lidt på køl - det er som om, det ikke er det, han hedder. Endnu en uforklarlig mavefornemmelse a la at jeg vidste, at det var en dreng. Kom med jeres bedste bud!

/Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar